Gmina Miasto Golub-Dobrzyń zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej golub-dobrzyn.konsultacjejst.pl.
- Data publikacji:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest zgodna - strona jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych .
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Mateusz Maliszewski
- E-mail: [email protected]
- Numer telefonu: 56 683 54 11-13
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Mateusz Maliszewski — mejlowo [email protected] telefonicznie 56 683 54 11-13 .
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Miasta jest przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się. Obiekt usytuowany jest w centralnej części miasta Golubia-Dobrzynia na Placu 1000-lecia, w sąsiedztwie parku miejskiego oraz zabytkowego Kościoła św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Dobrzyniu. Do Urzędu Miasta można dojechać korzystając z własnego środka komunikacji.
Najłatwiej do głównego wejścia do budynku dotrzeć korzystając z parkowych ścieżek pieszych znajdujących się przed budynkiem bądź za pośrednictwem chodników okalających obiekt. Nie są one wyposażone w ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych/słabowidzących.
Przed budynkiem Urzędu Miasta funkcjonuje parking, na którym pierwsze dwa miejsca parkingowe, znajdujące się najbliżej głównego wejścia do budynku, są przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Natomiast kolejne 4 miejsca postojowe są przeznaczone wyłącznie dla interesantów.
Po prawej stronie schodów prowadzących do wejścia głównego znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową wyposażony w poręcz.
Na parterze budynku (najłatwiej dostać się do nich pierwszym wejściem od strony kościoła) znajduje się Biuro Podawcze, Biuro Rady Miasta oraz Biuro Wydziału Gospodarki Komunalnej. Pozostałe wydziały oraz biura Urzędu Miasta znajdują się na I oraz II piętrze. Kwestia załatwienia spraw urzędowych przez osoby niepełnosprawne odbywa się poprzez zgłoszenie takiej potrzeby pracownikowi w biurze podawczym (pokój nr 1C). Informacja zostaje przekazana do merytorycznego pracownika z danego Wydziału, po czym ów pracownik obsługuje interesanta w wyznaczonym, dogodnym miejscu na parterze budynku.
Drzwi wejściowe do budynku Urzędu Miasta pozwalają na przejazd wózka inwalidzkiego. Istnieje możliwość zapewnienia asysty przez pracowników Urzędu Miasta przy wejściu do budynku po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu tej kwestii - tel. +48 56 683 54 11, +48 56 683 54 12, +48 56 683 54 13.
Bezpośrednio po wejściu do budynku Urzędu Miasta, znajdujemy się w holu głównym, na frontowej ścianie na półpiętrze znajduje się tablica informacyjna z opisem biur i wydziałów. Z holu kierując się w lewą stronę (mija się po prawej stronie schody prowadzące na I i II piętro budynku) dojdziemy do Biura Podawczego, Biura Rady Miasta, oraz Biura Wydziału Gospodarki Komunalnej. Natomiast z holu kierując się na wprost dojdziemy do schodów prowadzących na I i II piętro budynku.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, natomiast informacje o poszczególnych Wydziałach oraz pracownikach zostały wyraźnie nadrukowane na kontrastowych tłach, dzięki czemu osoby słabowidzące mogą samodzielnie uzyskać niezbędne informacje.
Budynek nie jest wyposażony w windę.
Toaleta, znajdująca się na parterze budynku, jest w trakcie dostosowywania jej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Na parterze budynku znajduje się sala konferencyjna, która jest dostosowane do organizacji wydarzeń z udziałem osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Urząd Miasta jest wyposażony w system wspomagania słuchu czyli tzw. pętlę indukcyjną znajdującą się w biurze podawczym (parter, pokój nr 1C).
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W Urzędzie Miasta można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu, a ponadto jest bezpłatna dla osób głuchoniemych. Osoby zainteresowane pomocą tłumacza powinny zgłosić w Sekretariacie chęć skorzystania ze świadczenia, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Ponadto informujemy, że osoby niesłyszące mogą również kontaktować się z urzędem poprzez przesłanie: wiadomości e-mail pod adres: [email protected], bądź na elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP.
Wejścia do budynku z poziomu gruntu odbywają się z pośrednictwem schodów, których poszczególne stopnie zostały oznaczone kontrastowymi taśmami, tak aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo osób z nich korzystających. Dodatkowo przy wejściach znajdują się podjazdy.
Również wejście na I i II piętro budynku odbywa się z pośrednictwem schodów, których poszczególne stopnie zostały oznaczone kontrastowymi taśmami, tak aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo osób z nich korzystających.
Budynek Urzędu Miasta posiada drugie wejście zlokalizowane w prawej części nieruchomości. Tutaj również, jak ma to miejsce w przypadku głównego wejścia, po prawej stronie schodów znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową wyposażony w poręcz. Korzystając z tego wejścia, wchodząc do holu jest możliwość dojścia do biur starostwa oraz ZUS, które znajdują się na parterze budynku. Natomiast nie znajdują się w tej części budynku na parterze biura Urzędu Miasta. Aby wejść na I lub II piętro budynku, gdzie znajdują się biura urzędu, należy pokonać schody. Natomiast do Biura Obsługi Interesanta Urzędu Miasta należy przejść korytarzem wzdłuż pomieszczeń Starostwa Powiatowego.